Wskazówki dotyczące naprawy wgnieceń w karoserii

Wskazówki dotyczące naprawy wgnieceń w karoserii

Wskazówki dotyczące naprawy wgnieceń w karoserii

Wskazówki dotyczące naprawy wgnieceń w karoserii. Czy Twój samochód posiada wgniecenia w karoserii? Nie jesteś sam! Na drogach jest wiele uszkodzonych samochodów. Za naprawę małych uszkodzeń nie trzeba płacić fortuny. Wgniecenia na błotnikach samochodowych są dość powszechne, ze względu na częste kolizje z różnymi przedmiotami, podczas parkowania i cofania. Zdarza się, że przypadkowo otwierasz drzwi i uderzasz nimi o ścianę garażu. Zdarza się. Na szczęście istnieje przyjazna finansowo opcja naprawy takich wgięć. Bezlakierowe usuwanie wgnieceń metodą PDR, z której korzystają profesjonaliści w naszym warsztacie RR AUTO, pozwala pozbyć się ich sprawnie i niedrogo. Kontakt z nami zaoszczędzi nerwów i czasu!

Wskazówki dotyczące naprawy wgnieceń w karoserii

Czy można usunąć wgniecenia bez lakierowania? Tak! Trzeba jednak dokładnie podejść do tematu: zapoznać się z teoretycznymi podstawami bezlakierowego prostowania wgnieceń, kupić narzędzia i poświęcić dużo czasu na oglądaniu mistrzów PDR przy naprawie uszkodzeń. Lepiej takie prace powierzyć fachowcom, którzy po oględzinach karoserii samochodu wybiorą najlepszą metodę. W naszym warsztacie usuwamy wgniecenia bez lakierowania stosując metodę wypychania, bądź też wyciągania. Skontaktuj się z nami a Twój samochód po naprawie będzie wyglądał jak nowy. PDR pozwala na zachowanie oryginalnej powłoki lakierniczej, dlatego auto nic nie straci na wartości.

PDR – naprawa wgnieceń bez lakierowania – na czym polega?

Wgniecenie w karoserii może powstać nie tylko podczas wypadku, ale także podczas nieostrożnego parkowania, przypadkowo wrzuconej piłki, zderzenia z wózkiem w supermarkecie i innych zdarzeń. Jeżeli nie chcesz płacić za lakierowanie elementu karoserii posiadającego wgniecenia możesz skorzystać z naprawy bez lakierowania. Będzie to możliwe, jeżeli nie doszło do naruszenia integralności powłoki lakierniczej. Zawsze sprawdzamy, czy istnieje możliwość wykorzystania PDR do niwelowania wgniotek. Oceniamy czy lepsza będzie metoda drutowa polegająca na wypychaniu wgniecenia, czy klejowa polegająca na wyciąganiu uszkodzenia. Pierwsza jest możliwa tylko w przypadku dojścia do wgniotka z wnętrza samochodu. Gdzie można zastosować taką metodę? Jeżeli wgniotki są obecne na drzwiach, masce, klapie bagażnika lub na błotnikach. Jeżeli uszkodzenia znajdują się na słupku lub nadkolu oraz wszędzie tam, gdzie specjalista nie może dojść od wnętrza samochodu stosujemy metodę klejową. Aby naprawa wgnieceń została wykonana precyzyjnie korzystamy z lampy cieniowej, która uwidacznia nawet najmniejszą nieprawidłowość pod różnymi kątami z różnych stron.    

Informacje dotyczące łatwego usuwania wgnieceń w samochodzie

Zła pogoda może również uszkodzić samochód: duży grad lub wichury łamiące drzewa i zrywające dachy domów. Fachowiec szybko dostrzega te mankamenty i za pomocą narzędzi oraz technologii PDR doprowadza część do pierwotnego stanu, zachowując przy tym lakier. Metal posiada własną pamięć molekularną, która pozwala wyeliminować wgniecenia na karoserii, jeśli spełnione są następujące warunki: w przypadku uszkodzenia nie dochodzi do zaciśnięcia metalu i uszkodzenia lakieru. Ale pamiętaj: duże odpryski, głębokie rysy nie pozwalają na całkowitą renowację i wymagają zwykłych prac lakierniczych. Ocena dopuszczalności danej technologii naprawy w każdym konkretnym przypadku jest możliwa jedynie poprzez obserwację uszkodzeń.

Narzędzie pozwala dostać się do uszkodzonego miejsca przez otwory technologiczne w karoserii i poprzez wypychanie lub wyciąganie nadać powierzchni jej pierwotny kształt. Nasz specjalista indywidualnie określa w każdym przypadku, z jakim narzędziem pracować, w zależności od kształtu, wielkości i lokalizacji wgniecenia. Czasami podczas wstępnej analizy uszkodzeń dochodzi do wniosku, że w celu zapewnienia wygodniejszego dostępu konieczny jest demontaż poszczególnych zewnętrznych lub wewnętrznych elementów funkcjonalnych, takich jak reflektory, wykończenia, listwy, itp. To nie jest problem i tylko nieznacznie komplikuje wdrożenie technologii, ponieważ najważniejsze jest znalezienie dogodnego dostępu do wgniecenia.

Usuwanie wgnieceń bez lakierowania – powierz prace specjalistom

Stosują metodę PDR bez doświadczenia i specjalistycznego sprzętu trudno osiągnąć dobry wynik. Technologia prostowania aluminium, plastiku i stali jest inna. Aluminiowe części samochodowe mają niską pamięć metalu, co utrudnia naprawę. A stal ma wysoką pamięć i łatwiej jest skorygować deformację, przywracając materiał do pierwotnej pozycji.

Usuwanie wgnieceń bez lakierowania metodą PDR różni się od tradycyjnych metod likwidacji usterek karoserii tym, że pojazd nie jest rozbierany. Wszystkie elementy: maska, drzwi, błotniki i inne pozostają na swoim miejscu. Prace spawalnicze nie są wykonywane. Nie ma również potrzeby prostowania, szpachlowania, gruntowania i malowania części. Procedura trwa od pół godziny do dwunastu godzin, przy czym samochód pozostaje w fabrycznym lakierze i bez najmniejszego śladu usuniętego wgniecenia, które mogłoby mieć miejsce po prostowaniu i malowaniu auta lub jego elementem są drzwi, maska, bagażnik, dach, słupki czy próg.