Bezinwazyjne usuwanie wgnieceń bez lakierowania – na czym polega

Bezinwazyjne usuwanie wgnieceń bez lakierowania - na czym polega

Bezinwazyjne usuwanie wgnieceń bez lakierowania – na czym polega

Bezinwazyjne usuwanie wgnieceń bez lakierowania, czyli technologia PDR zapewnia odtworzenie powierzchni karoserii bez prac blacharskich i lakierniczych. Ta metoda pozwala naprawić istniejące uszkodzenia, jeśli są one nie ingerujące w konstrukcję samochodu. Nie można samodzielnie usuwać wgniotek na karoserii, ale przyjeżdżając do naszego warsztatu fachowcy sprawnie ocenią możliwość zastosowania tej metody. Po czym wykonają pracę tak, że Twój samochód będzie wyglądał jak nowy bez śladów jakiejkolwiek interwencji a Ty zaoszczędzisz na domowym budżecie.   

Bezinwazyjne usuwanie wgnieceń bez lakierowania (PDR)

Tradycyjna technologia prac blacharskich polega na malowaniu uszkodzonych elementów. Ale nawet najlepsi fachowcy z wieloletnim doświadczeniem nie dają gwarancji, że kolor uda się dopasować ze 100% dokładnością. Ponadto, jeśli proces suszenia jest przeprowadzany z naruszeniem technologii, istnieje duże prawdopodobieństwo przyszłych śladów korozji. Będzie to miało bardzo negatywny wpływ na wartość samochodu, jeśli będziesz chciał go sprzedać.

Jednak dzisiaj istnieje metoda, która pozwala nadać elementowi nadwozia oryginalny wygląd bez użycia lakieru.Ta technologia nazywa się PDR, czyli bezinwazyjne usuwanie wgnieceń bez lakierowania.To nowoczesne rozwiązanie, w którym specjalista nie musi nawet demontować uszkodzonych elementów.

W większości przypadków wyprostowanie małych wgnieceń zajmuje nie więcej niż czterdzieści minut, a najpoważniejsze uszkodzenia są prostowane w ciągu jednego dnia. Za pomocą specjalnego narzędzia fachowiec z naszego warsztatu od wewnątrz wywiera nacisk na karoserię i stopniowo, milimetr po milimetrze, wgniecenie znika.

Bezinwazyjne usuwanie wgnieceń bez lakierowania – na czym polega?

Wgniecenia usuwamy za pomocą dwóch metod tzn. drutową lub klejową, wyboru dokonuje nasz specjalista. Metoda drutowa, czyli wypychanie wgniecenia na karoserii jest stosowana, gdy jest swobodne dojście do uszkodzenia i odbywa się w środku samochodu. Najczęściej jest wykorzystywana, jeżeli wgniecenie powstało wskutek uderzenia w drzwi auta, gdy na maskę czy klapę bagażnika spadł jakiś przedmiot lub podczas parkowania doszło do wgniecenia błotnika. Natomiast metodę klejową wykorzystujemy wtedy, nasz specjalista nie ma możliwości usunięcia wgniecenia od wewnątrz czyli na takich elementach karoserii jak nadkola, słupek. Ogromną przewagą technologii PDR nad tradycyjną jest jej niski koszt. Możesz zaoszczędzić od 30 do 60%.

Jakie uszkodzenia karoserii można naprawić metodą bezinwazyjną?

Nie można zabezpieczyć się przed wgnieceniami nawet jeśli jeździsz bardzo ostrożnie. A powodów ich pojawienia się jest wiele. Nie chodzi tylko o wypadki czy nieostrożne parkowanie. Czasami karoseria ulega deformacji z powodu wylatującego kamienia spod kół innego samochodu, gradu lub śniegu spadającego z dachu, gałęzi czy kasztanów.

Tradycyjne usuwanie wgnieceń metodą prostowania obejmuje miejscowe poprawki. Ale w tym przypadku śladów prac naprawczych nie da się ukryć. Ze względu na lakierowane elementy cena sprzedaży auta jest obniżona.Tych momentów można uniknąć dzięki narzędziu bezinwazyjnego lakierowania.

Technologię bezinwazyjnego usuwanie wgnieceń bez lakierowania można jednak zastosować nie tylko wtedy, gdy nie nastąpiło uszkodzenie lakieru. Dlatego przyjeżdżając do naszego warsztatu specjalista dokonuje oględzin karoserii i ustala możliwość usunięcia wgniecenia bez lakierowania. W rzadkich przypadkach podejmuje decyzję o demontażu części gdy jest to uzasadnione uzyskaniem najdogodniejszego dojścia do uszkodzenia.

Korzyści technologii bezinwazyjnego usuwanie wgnieceń bez lakierowania

Jest to stosunkowo nowe narzędzie do odnawiania powierzchni karoserii, ale zyskuje na popularności.

Jego zapotrzebowanie tłumaczy się takimi zaletami:

  • Zachowany jest fabryczny lakier – samochód nie zalicza się do kategorii lakierowanych.
  • Prace wykonujemy szybko – w większości przypadków wystarczy 0,5-1h w zależności od stopnia skomplikowania wgniecenia.
  • Zabiegi te wykonujemy niedrogo – w porównaniu do klasycznego prostowania zastosowanie metody PDR jest tańsze. Koszty materiałów są ograniczone do minimum.

Efektem jest przywrócenie karoserii pierwotnego kształtu i nie uciekanie się do lakierowania elementu. W przypadku zastosowania technologii PDR eliminuje to konieczność stosowania szpachli i materiałów ściernych. A sam fakt naprawy uszkodzeń bez malowania znacznie upraszcza ten proces, w końcu nie ma potrzeby dobierania lakieru, co często okazuje się dość kłopotliwe. Koszt usunięcia wgnieceń jest o połowę mniejszy w porównaniu ze standardowym prostowaniem.

Rola oświetlenia w usuwaniu wgnieceń bez lakierowania

To jeden z najważniejszych aspektów. W pomieszczeniu o niedostatecznym oświetleniu niemożliwe jest przeprowadzenie takiej naprawy z wysoką jakością. Kontrola wzrokowa polega na zbadaniu wady pod wszystkimi możliwymi kątami. Dlatego tam, gdzie jest ciemno, po prostu nie można tego zrobić.

Nie da się zbadać struktury wgniecenia bez dobrego oświetlenia. Konieczne jest również obserwowanie ruchu metalu w trakcie dociskania a precyzyjne oddziaływanie na wgniecenie jest wynikiem wysokiej jakości kontroli wizualnej. Nasi specjaliści podczas bezinwazyjnego usuwania wgnieceń korzystają z lampy cieniowej, dlatego zauważają każdą nieprawidłowość pod różnymi kątami z różnych stron. To jedyny sposób na kontrolowanie przebiegu prostowania krzywizny na karoserii auta.