Naprawa wgnieceń po wypadku – czy metoda PDR się sprawdzi?

Naprawa wgnieceń po wypadku - czy metoda PDR się sprawdzi?

Naprawa wgnieceń po wypadku – czy metoda PDR się sprawdzi?

Technologia PDR to bezlakierowe usuwanie wgnieceń w karoserii samochodu. Warstwa lakieru zachowuje swoją integralność, dzięki czemu nie ma ryzyka korozji. Dodatkowo oryginalny lakier fabryczny czyni samochód bardziej konkurencyjnym przy sprzedaży. PDR to znaczna oszczędność czasu i pieniędzy. Wyciąganie wgnieceń od zewnątrz lub wypychanie od wewnątrz trwa od kilku minut do kilku godzin w zależności od stopnia skomplikowania uszkodzenia. W naszym warsztacie naprawiamy wgniecenia metodą PDR w taki sposób, że struktura lakieru wygląda idealnie.

Naprawa wgnieceń po wypadku czy metoda PDR się sprawdzi?

Usuwanie wgnieceń po drobnych wypadkach metodą PDR jest możliwe, jeżeli nie doszło do naruszenia powierzchni lakieru i zagnieceń metalu. Tą technikę można wykorzystać do elementów karoserii wykonanych zarówno z aluminium i stali. Technologia bezlakierowa pozwala naprawić wgniecenia z płytkimi rysami. Jeżeli podczas naprawy istnieje ryzyko łuszczenia się lakieru, to jest to omawiane z klientem przed wykonaniem prac. Jeżeli na elemencie występują głębokie ogniska korozji, lakier popękał jak pajęczyna, odpadł kawałek farby i odsłonił się metal wymagana jest klasyczna naprawa z lakierowaniem. Metoda PDR sprawdzi się podczas naprawy wgnieceń po wypadku, jeżeli nie doszło do znacznego rozciągnięcia się blachy.

Czy usuwanie wgnieceń bez lakierowania szkodzi lakierowi samochodu? Nie. Powłoki lakiernicze na nowoczesnych samochodach są bardzo twarde i plastyczne ze względu na zastosowane dodatki polimerowe. Lakier wytrzymuje ekstremalne warunki środowiskowe, często pozostaje nienaruszony, gdy metal ulegnie deformacji w wyniku wypadku. Jeśli nie ma pęknięć i utraty przyczepności, to lakier nie jest zagrożony.

Jakie są granice usuwania wgnieceń bez lakierowania? Czego nie można naprawić technologią PDR?

  • Progi auta nie nadają się do naprawy PDR, ale zdarzają się nieliczne wyjątki np. delikatne wgniecenia bez ostrych zagięć.
  • Ostre przetarcia na słupkach dachowych.
  • Duże uszkodzenia karoserii.
  • Jeśli rama samochodu jest uszkodzona, większych uszkodzeń nie można naprawić bez lakierowania.

Decyzję o wykonaniu naprawy wgniecenia po wypadku podejmuje nasz specjalista który ocenia stan lakieru i rozległość uszkodzenia. Sprawdza czy miejsce wgniecenia nie było wcześniej szpachlowane.

Na czym polega naprawa wgnieceń w karoserii metodą PDR

Istnieją dwa sposoby naprawy wgnieceń po wypadku z wykorzystaniem metody bezlakierowej a mianowicie:

Usuwanie wgnieceń przeprowadzane od wnętrza samochodu nazywane metodą drutową poprzez wypychanie. Naprawa polega na naciskaniu specjalnym narzędziem na wgniecenie. Jeżeli doszło do wypadku i widoczna jest wgniotka na drzwiach, masce, klapie bagażnika i błotnikach, ale lakier pozostał nienaruszony, lub nieznacznie zarysowany, to metoda PDR sprawdzi się doskonale.   

Naprawa wgnieceń na zewnątrz samochodu nazywana jest metodą klejową i jest wykonywana jest poprzez wyciąganie. Zastosowanie metody bezlakierowej po wypadku sprawdzi się, jeżeli ma zostać usunięte wgniecenie na przykład na nadkolu lub słupku.

Po zakończonej pracy karoseria uzyskuje swój pierwotny kształt bez utraty naturalnego wyglądu lakieru. U nas specjalista korzysta z lampy cieniowej dzięki czemu ma stałą kontrolę nad naprawą wgnieceń pod każdym kątem. Metoda ta zapewnia odtworzenie powierzchni karoserii bez prac blacharskich i malarskich.

Etap naprawy wgnieceń nowoczesną technologią PDR

Procedura PDR to cały kompleks technik i zestaw narzędzi do niwelowania wgnieceń bez lakierowania, dzięki czemu nawet trudno dostępna usterka zostaje wyeliminowana w ciągu jednego dnia.

Etap 1: Analiza wgnieceń – przede wszystkim należy przeanalizować wgniecenie na karoserii. Specjalista bada każdy szczegół deformacji i analizuje parametry. Wielkość i głębokość wgniecenia. Jak duże jest wgniecenie, jaką ma strukturę? Lokalizacja wgniecenia. Od tego będzie zależeć wybór narzędzi i złożoność procedury. Jaki rodzaj metalu? Aluminium czy stal? Jaki rodzaj stali?

Etap 2: Wybór narzędzi – odpowiednie narzędzia i akcesoria mogą pomóc w naprawie wgnieceń PDR. Różne instrumenty są przeznaczone do różnych stopni dostępu do wgniecenia. Konieczne jest zainstalowanie oświetlenia, aby zobaczyć wszystkie subtelności wgniecenia. W celu przywrócenia gładkości i połysku lakierowi można wypolerować karoserię pastą polerską.

Wypadek drogowy – nie spiesz się, aby ponownie lakierować samochód

Wgniecenia na karoserii po wypadku, gdy lakier pozostaje nienaruszony, w wielu przypadkach można naprawić za pomocą technologii PDR. Specjaliści naszego warsztatu szybko ocenią koszt pracy i samą możliwość całkowitej renowacji części. Technologia pozwala zrezygnować z całkowitej wymiany części karoserii i poszukiwania identycznego odcienia koloru. Nasi pracownicy mają doświadczenie w pracy z różnymi uszkodzeniami i markami samochodów. Duży arsenał narzędzi pozwala nam poradzić sobie z najbardziej skomplikowanymi zadaniami i szybko wyeliminować typowe wgniecenia. Za pomocą lampy cieniowej sprawdzamy jakość wykonanej procedury PDR która pozwala przywrócić karoserii gładką powierzchnię i dawny zadbany wygląd.