Wyciąganie wgnieceń bez lakierowania

Wyciąganie wgnieceń bez lakierowania

Wyciąganie wgnieceń bez lakierowania

Wyciąganie wgnieceń bez lakierowania. Nie każde wgniecenie w karoserii samochodu wymaga ingerencji blacharskiej, wykonania szpachlowania i lakierowania. Korzystając z usług naszego warsztatu wystarczy wykorzystanie metody PDR – usuwania małych wgnieceń bez lakierowania. Sama naprawa jest krótsza niż u blacharza, ponadto każde dodatkowe lakierowanie części karoserii pozostawia ślady i przy sprzedaży wartość auta jest niższa. Wyjeżdżając z naszego warsztatu auto jest wolne od wgnieceń, co często sprawia wrażenie dużo nowszego niż jest.

Wyciąganie wgnieceń bez lakierowania karoserii

W naszym warsztacie wgniecenia wyciągamy metodą PDR, czyli bez lakierowania karoserii auta. Polega ona na wypychaniu wgniecenia od środka za pomocą drutów/lancy. Nasi specjaliści korzystają z niej, gdy mają dobry dostęp do miejsca uszkodzenia i mogą wykonywać czynności od wewnętrznej strony uszkodzenia. Metoda drutowa została uznana za najbardziej efektywną, ponieważ specjalista ma możliwość działania na każdym milimetrze odnawianego elementu i może skutecznie wyciągnąć wgniecenie.

Drugą metodą, z której korzystają nasi specjaliści jest Glue Pulling i opiera się ona na przyklejaniu plastikowych adapterów na gorący klej. Kolejnym krokiem w tej metodzie jest wyciąganie tego młotkami bezwładnościowymi oraz specjalnymi pullerami.Trzeci krok to tzw. oklepywanie naprawionego miejsca odpowiednim młotkiem lub pobijakiem. Ważne! Taką czynność wykonujemy również w przypadku pierwszej metody. Aby skutecznie usunąć wgniecenia w karoserii auta wykorzystujemy lampę cieniową, która pokazuje nam wszystkie niedoskonałości i strukturę lakieru na samochodzie.

Metoda klejowa posiada wiele zalet, między innymi nie ma konieczności odkręcania podzespołów oraz demontażu elementów tapicerskich. Ponadto jest stosowana przy wyciąganiu wgnieceń po opadach gradu. Specjalista oczyszcza powierzchnię elementu i przystępuje do niwelowania wgnieceń w karoserii. Ta technika jest przeznaczona do usuwania niedużych wgnieceń, w sytuacji braku podejścia do uszkodzenia. Jest to bardzo sprawna technika często stosowana przy wyciąganiu wgnieceń np. na dachu przy niewielkiej ilości wgnieceń, ponieważ nie ma potrzeby demontowania podsufitki.

Czy można lekceważyć małe wgniecenia na karoserii samochodu?

Nie można, każde wgniecenie nawet najmniejsze musi zostać naprawione. Obecnie szybko przeprowadzamy wyciąganie wgniecenia bez lakierowania. Samochód wyjeżdża od nas w stanie nie wskazującym na jakąkolwiek interwencję w karoserię, ponieważ lakier jest nadal oryginalny i nie posiada uszkodzeń.Trzeba pamiętać, że tzw. wgniotka nie ma wpływu na stan mechaniczny samochodu, ale nie usunięcie jej na czas może z czasem skutkować koniecznością tradycyjnego szpachlowania i lakierowania. A co za tym idzie ponoszenia dużych kosztów i unieruchomienia go na wiele dni. Dlatego warto przyjechać do nas w celu ustalenia czy jest możliwość naprawy wgnieceń bez lakierowania.

Jakie warunki trzeba spełnić, aby wyciągnąć wgniecenia metodą PDR?

Przede wszystkim karoseria nie może zawierać uszkodzenia struktury lakieru. Jest to podstawą zastosowanie techniki PDR, która jest bezinwazyjna i chętnie wybierana przez właścicieli pojazdów. Czy z każdej część karoserii można usunąć wgniecenia metodą bez lakierowania? Tak, ale są części ze swobodnym lub utrudnionym dostępem od strony wewnętrznej. Do takich mankamentów należą słupki, gdy wgniecenie znajduje się na jego rancie. Inne części sprawiające problemy podczas naprawy wgnieceń to tylny błotnik i nadkole, ponieważ w tych miejscach znajduje się sklejona blacha. Nasi specjaliści wykonują ich naprawę, jednak wynik może okazać się niewystarczający. Trzeba również pamiętać o takich elementach karoserii jak drzwi i maska samochodu, gdzie również występuje podwójna blacha i jest utrudniony dostęp. W takiej sytuacji specjaliści dokonują usuwanie wgnieceń od strony zewnętrznej.   

Jaki koszt trzeba ponieść wyciągając wgniecenia bez lakierowania – PDR?

Każda wykonywana naprawa jest wyliczana indywidualnie, ponieważ jej koszt jest zależny od umiejscowienia wgniecenia.To od tego zależy, ile nasz specjalista będzie musiał poświęcić czasu na jego usunięcie. Ile trwa naprawa wgnieceń na karoserii bez lakierowania? Może to być 5 minut a może również procedura trwać kilka godzin. Wielu właścicieli samochodów korzysta z tej techniki, ponieważ nie ma potrzeby lakierowania samochodu, czyli jego wartość nie ulega obniżeniu, lakier jest zachowany w oryginale. Ostateczna cena jest zależna od skomplikowania prac jakie trzeba wykonać, aby usunąć wgniotki z karoserii. Ile trzeba zapłacić na wyciągnięcie wgniecenia z powodu uszkodzenia parkingowego? Najczęściej koszt waha się w granicach od 100 do 300 złotych. W przypadku gradobicia, uszkodzenia mogą wymagać dużego zasięgu prac i koszt zaczyna się od 1000 i zależy od ilości wgnieceń na samochodzie. Podając przykład, niekiedy po gradobiciu, możemy mieć np. tylko 12 wgnieceń, ale zdarzają się także auta posiadające ponad 1500 wgnieceń po kulach gradowych.  

Karoseria po opadach gradu wymaga szybkiej naprawy, jak jej dokonać?

Wielu klientów, których pojazdy mają uszkodzoną karoserię wskutek gradobicia, przyjeżdża do naszego warsztatu z zapytaniem o usunięcie wgnieceń bez naruszania oryginalnego lakieru. Proponujemy technikę bezinwazyjna PDR w połączeniu z GLUEPULLING, które dają naprawdę dobre rezultaty. Czy po naprawianiu wgnieceń bez lakierowania można wykonywać tradycyjne mycie samochodu? Tak, karoseria nie wymaga specjalnego traktowania, ponieważ powierzchnia lakieru nie została naruszona.