Co zrobić żeby nie było widać wgniecenia w samochodzie?

Co zrobić żeby nie było widać wgniecenia w samochodzie?

Co zrobić żeby nie było widać wgniecenia w samochodzie?

Co zrobić żeby nie było widać wgniecenia w samochodzie? Właściciele samochodów z wgnieceniami na karoserii poszukują alternatywnych sposobów ich usunięcia. Często wystarczy nieuwaga podczas parkowania, kamień wypadający spod kół a czasami gradobicie. Od jakiegoś czasu wgniecenia niepowodujące uszkodzenia lakieru nie muszą być usuwane poprzez szpachlowanie i lakierowanie. Obecnie specjaliści z naszego warsztatu są w stanie naprawić karoserię metodą PDR polegającą na usuwaniu wgnieceń bez lakierowania (poprzez wypychanie lub wyciąganie).

Co zrobić, żeby nie było widać wgniecenia w samochodzie?

To podstawowe pytanie zadawane przez klientów naszego warsztatu. Specjalizujemy się w bezinwazyjnym usuwaniu wgnieceń w samochodzie bez konieczności lakierowania karoserii. Korzystamy z metody PDR (Paintless Dent Repair) która daje możliwość zachowania oryginalnej powłoki lakierniczej, oszczędzając czas i pieniądze klienta. Nasz pracownik wykorzystując specjalne narzędzia wyciąga lub wypycha wgniecenia w karoserii o różnej wielkości.

W przypadku wypychania (metoda drutowa) usuwane są wgniecenia, jeżeli można dojść do nich z wnętrza pojazdu.Takie uszkodzenia znajdują się na klapie bagażnika, drzwiach, błotnikach i na masce. Jeżeli stosowana jest metoda wyciągania (metoda klejowa) to znaczy, że nie ma dojścia do wgniecenia od wnętrza auta i specjalista jest zmuszony wykonywać prace od zewnętrznej strony samochodu.Tą metodą usuwane są wgniecenia na słupku, nadkolu, czy innym miejscach, gdzie konstrukcja elementu nie pozwala na naprawę metodą wypychową. Prace wykonujemy aż do momentu, gdy karoseria uzyska swój pierwotny kształt. Przy realizowaniu poszczególnych czynności wykorzystujemy lampę cieniową, umożliwia to zauważenie każdej nieprawidłowości na karoserii. Istotną informacją jest to, że metoda PDR nie niszczy lakieru, dzięki temu samochód nie traci na wartości.

Czy warto usuwać wgniecenia w samochodzie metodą PDR?

Usuwanie wgnieceń z karoserii bez konieczności późniejszego lakierowania to hit na rynku motoryzacyjnym. Wykorzystanie tej metody jest tańsze nawet o 50 % w stosunku do standardowych prac, ponadto wymaga znacznie mniej czasu (kilka minut do kilku godzin). Czy szkody komunikacyjne powodujące wgniecenia na karoserii usunięte metodą PDR można uznać za bezwypadkowe? Tak, ponieważ nie doszło do uszkodzenia lakieru a samochód wyjeżdżając z naszego warsztatu wygląda jak nowy. Przyjeżdżając do warsztatu w sprawie usunięcia wgniecenia w samochodzie, nasz pracownik określa rodzaj uszkodzenia oraz szanse na zastosowanie PDR. Nasi specjaliści mają wiedzę z zakresu tworzyw jakie są używane do produkcji nadwozia, co gwarantuje nienaruszenie powłoki lakierniczej.

Jakiego rodzaju uszkodzenia karoserii mogą zostać usunięte metodą PDR?

  • Najczęściej powstają wgniecenia parkingowe, wystarczy nieostrożne otwarcie drzwi pojazdu stojącego obok, czy też uderzenia wózka sklepowego.
  • Szkody po gradobiciu wydają się trudne do usunięcia bez szpachlowania. Jednak zastosowanie usuwania wgnieceń bez lakierowania jest możliwe i skuteczne.
  • Szkody komunikacyjne – najbardziej znane wszystkim użytkownikom dróg, mogą powstać podczas kolizji z innym pojazdem lub rowerzystą.
  • Akty wandalizmu – niestety to celowe uderzenia np. poprzez kopnięcie w karoserię pojazdu.

Czy tego typu szkody można naprawić bezgotówkowo? Można naprawić u nas szkody bezgotówkowo ze swojego AC lub OC sprawcy szkody. Wszystkie formalności załatwiamy osobiście.

Czy niewielkie wgniecenia w samochodzie trzeba naprawiać?

Trzeba pamiętać, że nawet małe wgniecenie karoserii muszą zostać usunięte, ponieważ może ono prowadzić do uszkodzenia powłoki lakierniczej. W naszym warsztacie wyciąganie lub wypychanie wgnieceń wykonujemy rzetelnie, szybko i taka naprawa jest znacznie tańsza od tradycyjnej naprawy lakierniczej. Każdy pojazd po takiej procedurze wyjeżdża w stanie, jak sprzed zdarzenia. Lakier zachowuje swoją oryginalność i nie widać nawet najmniejszej rysy. Pomimo tego, że wgniecenie nie powoduje problemów mechanicznych to jego pozostawienie będzie wiązało się z późniejszymi kosztami szpachlowania i lakierowania, ponieważ zbierająca się w nim woda, osady oraz brud, może doprowadzić  do erodowania lakieru, a następnie pierwszych ognisk korozji. Ponadto w przypadku naprawy blacharsko-lakierniczej trzeba zostawić samochód na kilka dni. Tylko dzięki metodzie PDR można uniknąć takich problemów i cieszyć się idealną karoserią auta.    

Jak wyliczane są koszty usuwania wgnieceń bez późniejszego lakierowania?

Kalkulacja kosztów usuwania wgnieceń metodą PDR jest wykonywana osobno dla każdej części samochodu. Dlaczego? Ponieważ podobnie wyglądające uszkodzenia mogą wiązać się z innym rodzajem procedury. Jak już wspomniano w zależności od tego, czy specjalista ma swobodny dostęp do wgniecenia czy nie, wykorzystywana jest odpowiednia metoda. Istotne są także, wzmocnienia oraz miejsce w jakim znajduje się wgniotek. A może być on obecny na rancie, słupku czy podwójnej blasze.  Czynności wykonywane od strony zewnętrznej auta wymagają więcej zaangażowania i trwają znacznie dłużej. To wszystko wpływa na ostateczny koszt usunięcia wgniecenia w samochodzie. Jeżeli wgłębienie będzie płytkie jego usunięcie może potrwać zaledwie kilka minut. Jednak większe uszkodzenia mogą potrwać kilka godzin lub dni.

Czy konieczne są prace dodatkowe podczas usuwania wgnieceń z samochodu?

Czasami konieczne jest demontowanie niektórych elementów takich jak drzwi, ponieważ stanowią one złożoną konstrukcję. Specjalista ma lepsze dojście do miejsca wgniecenia i może efektywniej wyciągnąć wgniecenie. W przypadku powstania uszkodzeń na skutek gradu, niezbędne może okazać się zdemontowanie maski bądź też podsufitki.