Co zrobić by nie było widać wgniecenia?

Co zrobić by nie było widać wgniecenia na karoserii samochodu?

Co zrobić by nie było widać wgniecenia?

Co zrobić by nie było widać wgniecenia na karoserii samochodu? Z takim pytaniem często zgłaszają się klienci do naszego warsztatu. W związku z tym, że specjalizujemy się w bezlakierowej naprawie karoserii usuwamy uszkodzenia bez naruszenia powłoki lakieru. Z problemem spotykamy się często, ponieważ powodem powstawania wgnieceń jest kamień, który wydostał się spod kół podczas jazdy czy też stłuczka. Najczęściej jednak takie uszkodzenia karoserii powstają podczas gradobicia, gdy samochód stoi na terenie otwartym lub doszło do szkody parkingowej. Czy zawsze trzeba korzystać z usług lakiernika, który nakłada szpachlę, poleruje i lakieruje samochód? Dzięki metodzie PDR (Paintless Dent Repair) czyli naprawie wgnieceń bez lakierowania można uniknąć takiej usługi.    

Czym jest naprawa wgnieceń bez lakierowania – PDR?

Podstawowym warunkiem wykonania naprawy wgnieceń bez lakierowania (PDR) jest pozostanie lakieru w stanie nienaruszonym. Zamierzeniem specjalisty posługującego się tą metodą jest osiągnięcie rezultatu bez jakichkolwiek rys, wgnieceń oraz odprysków. Samochód wyjeżdżający z naszego warsztatu po zastosowaniu PDR wygląda tak jakby nie wykonywano żadnych działań na karoserii (wygląda idealnie). Po przyjeździe do naszego warsztatu, specjalista sprawdza stan karoserii i powłoki lakieru, następnie podejmuje decyzję czy zastosowanie metody naprawy wgnieceń bez lakierowania jest możliwe. Wielu właścicieli samochodów jest zainteresowanych kosztami jakie będą musieli ponieść za wykonanie takiej usługi i to jest normalne. Po oględzinach auta podajemy cenę i czas realizacji zadania.

Jak przeprowadzana jest kalkulacja kosztów naprawy wgnieceń bez lakierowania?

Podczas wyceny usługi naprawy karoserii, bez widocznych wgnieceń, każdy jej element jest kalkulowany osobno. Nawet wyglądające podobnie wgniecenia mogą wymagać innego rodzaju odnawiania. Od czego jest to uzależnione? Przede wszystkim od tego, czy nasz specjalista będzie miał swobodny dostęp do takiego wgniecenia to znaczy od jego wewnętrznej strony. Ważnej są również istniejące wzmocnienie oraz miejsce w jakim się ono znajduje: na słupku, na rancie, na podwójnej blasze. Co się dzieje w sytuacji braku dostępu? W takim przypadku nasz specjalista wykonuje prace od strony zewnętrznej a to oznacza, że jakiekolwiek ostre zagięcia na metalu powodują trudności w naprawie wgniecenia. Może się okazać, że wykonanie naprawy takiej części będzie wymagało znacznie więcej czasu, ponieważ usuwanie wgnieceń metodą klejową jest znacznie trudniejsze i czasochłonne.

Od czego zależy czas trwania naprawy wgniecenia karoserii?

Tak jak już wspominano, duże znaczenie ma dojście do konkretnego wgniecenia. Jeżeli jest ono niewielkie i płytkie, taka naprawa może potrwać na przykład pięć minut. Ale w przypadku większych wgnieceń spowodowanych szkodą parkingową, komunikacyjną czy też aktem wandalizmu, gdy doszło do uszkodzenia drzwi, usuwanie problemu może zająć około godziny. Ale w sytuacji powstania dużego uszkodzenia na dachu wykonanie usługi może trwać cały dzień. Jak długo trzeba będzie czekać na odbiór samochodu po gradobiciu? Taka usługa wiąże się z przeprowadzaniem wielu czynności oraz charakteryzuje się zróżnicowanymi uszkodzeniami (wielkość oraz ilość wgnieceń jest w tym przypadku kluczowa), dlatego czas jej trwania jest odpowiednio dłuższy i może wahać od jednego do siedmiu dni.

Czy z każdego elementu karoserii są usuwane wgniecenia? Tak, ale trzeba mieć świadomość, że stopień i miejsce uszkodzenia mogą mieć wpływ na skuteczność naprawy. Podając przykład, tak przedstawia się sytuacja, gdy wgniecenie powstało na nadkolu, słupku (ramie dachu) lub na tylnym błotniku, ponieważ właśnie tam mamy do czynienia z podwójną blachą. Innymi elementami karoserii, które są trudne w naprawie są krawędzie maski oraz drzwi. Dlaczego? Ponieważ spotykamy się z wewnętrznymi wzmocnieniami konstrukcyjnymi i nierzadko trudnym dostępem do elementu. Trzeba przyznać, że podwójna blacha i wzmocnienia potrafią stanowić utrudnienie w usuwaniu wgnieceń zarówno przy naprawie od strony wewnętrznej i zewnętrznej.Trzeba się liczyć z tym, że, przy dużej, czy skomplikowanej wgniotce po naprawie może pozostać jakaś niedoskonałość, ale często nie jest nawet zauważalna dla właściciela samochodu.     

Co zrobić, aby nie było widać wgniecenia, gdy nie ma dojścia do niektórych elementów karoserii?

W takiej sytuacji nasi specjaliści wykorzystują odpowiednią metodę GLUE PULLING (metoda klejowa), czyli także naprawę wgnieceń bez lakierowania. Korzystamy z dwóch sposobów a mianowicie: metoda drutowa i metoda klejowa. Kiedy są one wykorzystywane? W przypadku metody klejowej jest ona niezwykle skuteczna w przypadku konieczności wyciągania większych wgnieceń, lub przy braku dostępu od strony wewnętrznej. W przypadku pierwszej metody, czyli wykorzystywaniu drutów korzystamy z niej, gdy dostęp do uszkodzonej części karoserii jest swobodny i specjalista może usunąć wgniecenie od strony wewnętrznej.To bardzo efektywny sposób niwelowania wgnieceń, ponieważ możemy pracować na całej powierzchni uszkodzenia i usuwamy każdą skazę. Oczywiście dobrze przeprowadzana naprawa przeciętnego wgniecenia metodą klejową, także owocuje zlikwidowaniem każdego śladu po uszkodzeniu, natomiast z uwagi na dużo mniejszą precyzję działania, wymaga większego nakładu pracy, do uzyskania pożądanego efektu końcowego.

Czy trzeba demontować elementy samochodu do usuwania wgnieceń? Zdarzają się takie sytuacje, na przykład w przypadku drzwi, ponieważ posiadają złożoną konstrukcję. Specjalista nie ma dojścia do miejsca uszkodzenia i może skuteczniej wyciągnąć wgniecenie demontując element. Jeżeli samochód był wystawiony na opady gradu, często trzeba zdemontować podsufitkę lub maskę. Ale na pewno jest to lepsze rozwiązanie niż lakierowanie całego samochodu. Wielu klientów martwi się kosztami naprawy wgnieceń na karoserii po gradobiciu, cena takiej usługi będzie zależna od skomplikowania naprawy. Ponadto, gdy nie dojdzie do odprysków na rantach nikt nie będzie wiedział, że jakakolwiek naprawa była wykonywana. Dlaczego właśnie ranty stanowią największy problem podczas naprawy blachy? Niestety, dochodzi do naprężenia blachy a to powoduje, że mogą powstać pęknięcia na powłoce lakierniczej.

Istotną informacją dla klientów decydujących się na naprawę wgnieceń bez lakierowania jest to, że lakier pozostaje oryginalny. Nie trzeba pielęgnować karoserii w specjalny sposób, wystarczy normalne mycie bez konieczności zabezpieczania naprawianej części. Ważne! Jeżeli auto jest naprawiane metodą PDR oraz GLUE PULLING nie dochodzi do spadku jego wartości, co ma miejsce w sytuacji tradycyjnego lakierowania.Metody PDR oraz GLUE PULLING pozwalają zachować oryginalny lakier i wyjściową cenę samochodu.